divendres, 11 de març del 2016

EL CURTMETRATGE

Imatge de Pixabay
Durant aquest trimestre, treballarem el curtmetratge. Com son? Què tracten? ...  A partir de la visualització i l'anàlisi d'alguns curts, realitzarem els nostres propis curtmetratges.






1. EL CURMETRATGE? QUÈ ÉS?

Visualitzem els següents curtmetratges,  i analitzem com son.

iDiots


IDIOTS from BLR_VFX on Vimeo.


Danza




 The Present



Pipas



Por cuatro esquinitas de nada




Un conte




Shh! Silence Helps Homophobia






Mis zapatos




ACTIVITAT
Fitxa d'anàlisi dels curtmetratges. Descarrega la graella, i mentre visualitzes els curtmetratges, ves emplenant-la. En acabar, reflexiona sobre les característiques, i l'estructura que acostumen a tenir, així com les diferents possibilitats i tècniques que existeixen per poder contar una història.



2. DE LA IDEA AL GUIÓ

ACTIVITAT

Per tal de crear el nostre curtmetratge, en primer lloc, haurem de planificar què volem transmetre, cóm ho volem contar, ... per ajudar-vos en el procés de planificació, aneu completant els següents documents. 



Per repasar una mica amb els plànols al cinema, podem consultar la web de Enrique Martínez-Salanova Sánchez, Portal de la Educomunicación:  Els plànols al cinema


ACTIVITAT

Practiquem amb els plànolsAmb el que hem aprés sobre els plànols, ara, càmera en mà, anem a posar-ho a prova. Capteu, en grups de 3, els diferents plànols proposats, amb imatges i vídeos. 
Molt important!!!! En acabar, envieu-se'ls per correu electrònic, per tal  de tenir-los desats al "núvol", o emmagatzemeu-los en Gdrive, Dropbos o qualsevol servidor d'emmagatzematge que acostumeu a utilitzar. Es tracta de tenir els plànols a mà, per tal de poder completar la fitxa de feina el proper dia que treballem a la classe d'informàtica, i així, poder lliurar satisfactòriamen la feina. 

ACTIVITAT

Preparem els elements de la filmació. Abans de començar la filmació,haureu de preparar tots els elements que necessitareu, conegut ccom utillatge teatralo attrezzo: vestuari, maquillatge, elements d'ambientació de l'escena... Penseu també qui o quins membres del grup seran els encarregats de dur la càmera, la qual haurà de tenir suficient capacitat de memòria per emmagatzemar cadascuna de les seqüències. Per tant, caldràque planifiqueu què aneu a necessitar, i quin membre del grup serà el responsable d'aconseguir cadascun dels elements i portar-lo els dies de la filmació


4. DE LA FILMACIÓ A LA PRODUCCIÓ

ACTIVITAT

Un cop tinguem les diferents preses realitzades, les haurem d'editar per tal de donar forma al curt. En primer lloc haurem de volcar els diferents vídeos des del dispositiu on els hem enregistrat (càmera, tableta, telèfon...) cap a l'ordinador.
En segon lloc, necessitem un programa d'edició de vídeo, Us en proposo dos:



Per a l'elaboració d'aquesta unitat didàctica m'he basat en les idees extretes de El Portal de la Educomunicación i del blog Cómo hacer cine


5. EL RESULTAT. ELS VOSTRES CURTMETRATGES

A la pàgina web de l'institut hem penjat el resultat de la vostra feina, els crutmetratges fets per vosaltres. Un d'ells, guanyador de lafaseprovincial del Concurs ONCE. 
Enhorabona per la vostra feina!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada